Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Keresés

Ezt kifőztük...

Kellemes ünnepeket kívánunk!

Hédi és Éva, a Világrecept szerkesztői

Megosztás

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez

Szívesen ajánljuk

Egyedi teásdobozok, tálcák, konyhai eszközök - Nadine világából

Elérhetőség

Levelezőlista

Thaiföld: Chiang Mai és környéke
2014.05.13

A ~ 200.000 lakosú Chiang Mai kultúráját és gazdaságát tekintve egyaránt az észak fővárosa, nekünk a thai városok közül a kedvencünk. Óvárosát négy oldalról széles, vízzel feltöltött árok és ma már csak romjaiban látható erődfal veszi körül.

Templomoktól kolostorig

chiang-mai--wat-chedi-luang--2012-13--7-.jpgAz óváros utcaszerkezetén és a ma is látható 300 – köztük sok igen szép és nagyon régi – templomon kívül alig emlékeztet valami Chiang Mai ősi múltjára. A templomok azonban gyönyörűek, érdemes betérni a legszebbekbe. A zajos utcai forgalom, a hőség elől néha jólesik a kolostor nyugodt és csöndes világába menekülni, megpihenni. Ne lepődjünk meg, ha a sárga ruhába öltözött boncok közül egyik-másik megszólít bennünket: kedvesek, kíváncsiak, sokszor csak a nyelvet szeretnék gyakorolni. Derűsek, nyitottak, és bármilyen kérdésünkre szívesen válaszolnak.

A varázslatos Wat Doi Suthep

354.jpgA város felett magasodik a Doi Suthep, az a hegy, amelynek tetején az egyik legfontosabb (és szerintünk az egyik legszebb fekvésű) zarándokhely, a Wat Doi Suthep található. Varázslatos hangulatú hely, és ha a mellvédről lenézünk, mint térkép fekszik előttünk Chiang Mai. Fent a hegyen, a hűvös magaslaton van a thai királyi család egyik palotája: a kertjében sétálhatunk.

A Mae Sa völgyében

a-mae-sa-volgye--2-.jpgChiang Maiból bérelt autóval vagy taxival mehetünk el a Mae Sa völgyébe. A Mae Sa keskeny folyócska, kisebb zúgókkal. A mellette futó országút leginkább turistáknak kínált érdekes látnivalókat köt össze: botanikus kertet, orchideaültetvényeket csodálhatunk meg, utazhatunk elefántháton, sőt az elefántok táborát is meglátogathatjuk.

Ernyők, ékszerek, selyem

bo-sang--az-ernyok-falva--1-.jpgChiang Maitől délre van Bo Sang, az ernyőkészítők falva, ahol a település teljes hosszában, megszámlálhatatlan mennyiségben lehet kézzel festett, színes ernyőket kapni. Ha néhány kilométerre délebbre megyünk, akkor külön-külön elegáns bemutatótermekben válogathatunk ezüst ékszerek között, megvásárolhatjuk a hagyományos thai selyemipar termékeit (sőt végig kísérhetjük a selyemgyártás mozzanatait a hernyótól a méteráruig).

Kézműves termékek piaca

wat-doi-suthep--2012-13--17-.jpgChiang Maitól nincs messze Ban Tawai, a kézművesfalu, ahol a részben helyi műhelyekben gyártott kézműves termékek piacát találhatjuk. Fedett utcákon bolyonghatunk órákon át, és nem túl drágán vásárolhatunk bármit, bútoroktól faragványokig, a lakásdekorációtól az ezüst ékszerekig, lámpáktól legyezőkig, és ha szükséges, a hazaszállítást is el tudjuk intézni.

Night Safari, holdfénnyel

A gekkó kedves, gyíkféle állat, esténként jön elő, tapadókorongos lábával a falakon vagy a mennyezeten várakozik, hogy a közeli rovarokra villámgyorsan lecsapjon. Ha kedveljük a gekkónál sokkal nagyobb, érdekes állatokat, esetleg ragadozókat, akkor benevezhetünk a Chiang Mai melletti Night Safariba, ahol egy kis vonat visz végig bennünket a többnyire szabadon éldegélő állatok között. Amikor ott jártunk, a mi vonatunk váratlanul elromlott, és egyszercsak ott álltunk a sötétben – szerencsére nem ragadozók között –, és a holdfény derengésében vártuk, hogy kimentsenek bennünket a kellemetlen helyzetből.

Cápák, pandák, műhógolyó

img_7026.jpgHa kevésbé kalandosabb módon akarunk akár egy teljes napot is eltölteni, inkább menjünk a városi állatkertbe. Megnézhetjük az akváriumalagutat, ahol alulról és oldalról nézegethetjük a furcsa alakú tengeri halakat, vagy a cápák etetését. De ha jobban kedveljük a pandákat, akkor megnézhetjük őket is a minden luxussal felszerelt, hűtött-párásított kifutójukban. A pandák kifutója mellett pedig betérhetünk abba az épületbe, ahol – ha ilyen kedvünk van – megint az otthoni télben érezhetjük magunkat: bérelt síruhában műhóval hógolyózhatunk!

A Doi Inthanon vízesései

sirikit-kiralyne-botanikus-kertje-2011-12--11-.jpgChiang Maitól kicsit messzebb, de napi kirándulásnak alkalmas távolságban van a Doi Inthanon Nemzeti Park, amely az ország legmagasabb (2565 méter magas) hegyének nevét viseli, és ahol a kiránduló szép, látványos vízesésekben gyönyörködhet. A vízesések az esős évszakban vagy azután a legszebbek, és a környéken mindig szép pillangókat fényképezhetnek a türelmes és szemfüles fotósok.

A Chiang Dao gyomrában

chiang-mai--wat-phra-sing-2012-13--12-.jpgHa északi irányban indulunk el Chiang Maiból, akkor a Chiang Dao hegy gyomrában lévő szent barlangba juthatunk el. A termek egy része kivilágított, és sok-sok Buddha-szobrot láthatunk, de ha felfogadjuk a barlang előtt jelentkező vezetőket, akkor ők elkalauzolnak bennünket távolabbi termekbe is.

Modern és hagyományos

utcai-kifozdek--chiang-mai--10-.jpgChiang Maiban a régi és az új, a modern és a hagyományos dolgok jól megférnek egymással, az üzletek egymás mellett kínálják a legmodernebb technikai eszközöket és a kézműves termékeket, a faragványokat és az antik árukat, a legutolsó divat szerinti ruhákat, ékszereket, bizsukat, meg a kézzel készített-festett ernyőket, a legfrissebb zenei CD-ket és a Buddha-szobrokat. Hallgathatunk jazzklubokban nyugati zenét, de nézhetünk régi thai zenére hagyományosan, mezítláb táncoló, arannyal díszített ruhákba öltözött, kecses táncosokat is.

Luxusszállodáktól az éjszakai piacig

ropogos-folyami-hal--2-.jpgHasonlóképpen: aki akar, luxusszállodák éttermében válogathat koktélok, a világ minden nagyobb borvidékéről származó borok közül és a nemzetközi konyha fogásaiból, de akinek ahhoz van kedve, az vacsorázhat az éjszakai piac standjain, műanyag székeken, műanyag terítős asztaloknál ülve, kanállal-villával felszolgált helyi fogásokat majszolva és helyi sört iszogatva – egyikőjük sem fogja rosszul érezni magát.

Sör, jégkockákkal

ime--a-sor-jegkockaval.jpgMivel a csapvíz forralás nélkül ivásra nem alkalmas, palackban kell a gyári úton fertőtlenített vizet vásárolni. Az elmúlt 20 évben javult ugyan a palackos víz íze, és a választék is bővült, de ha egy fárasztó nap után vagy egy forró délután kellemes felüdülésre vágyik a látogató, akkor nem ilyet kíván. Beül az árnyékba, nem bánja, ha a pincér a helyi hétdecis(!) üveg (Chang, Leo, Singha) sört a helyi szokás szerint jégkockákkal teli pohárba önti ki, és kellemes ábrándozásba merülve gondolja újra végig az aznapi élményeit...

Érdemes kipróbálni – mi bármikor szívesen visszamennénk.